Forum

 Hiob, mam takie pytanie...
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3 ... 7, 8, 9 ... 22, 23, 24  Następny
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu
Autor Wiadomość
saikli




Dołączył: 27 Maj 2007
Posty: 18
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Heidelberg

PostWysłany: Śro 19:02, 04 Lip 2007    Temat postu:

lukas113m napisał:
Mam pytanie,u nas w europie są tachografy,a w USA zamiast nich stosuje się ''książki''.Hiob czy Mozesz troche o tych ''książkach'' opowiedzieć?I jak fachowo sie to nazywa?policja bierze to za wiarygodny dokument?


o tym Hiob tez juz nieraz pisal z tego co pamietam, zobacz na WC


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
hiob
Administrator



Dołączył: 30 Cze 2005
Posty: 471
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Północna Karolina, USA

PostWysłany: Śro 20:06, 04 Lip 2007    Temat postu:

Huka napisał:
Mam kolejne pytania: mianowicie czy jest jakakolwiek różnica w komforcie/wygodzie w spaniu na górnym łóżku lub dolnym??


Poza ciężarówkami Volvo, które mają siatkę na górnym łóżku, spanie tam podczas jazdy jest nielegalne. Komfort jak to komfort, górne łóżko często jest węższe i często ma gorszy materac. U mnie akurat ma lepszy, bo dolne ma poduchy z gąbki, a górne "normalny" materac sprężynowy. Ja śpię w zimie na górnym, w lecie na dolnym, bo u góry się bardziej grzeje.

Cytat:
Czytałem kiedyś, (przy opisie Kw W 900 w jakiejś gazecie), że opony do ciężarówek w stanach przy trzykrotnym serwisowaniu są w stanie pokonać 1 000 000km czy to prawda? Jeśli tak to czy masz je w swoim Volvo??...


Ja mam w ciągniku nowe opony. Zazwyczaj wytrzymywały mi około 400 tys km, więc po dwukrotnym bieżnikowaniu mogą przejechać milion. Ale ja na ciągniku zawsze używam nowych opon, naczepa ma tylko bieżnikowane.

saikli napisał:
lukas113m napisał:
Mam pytanie,u nas w europie są tachografy,a w USA zamiast nich stosuje się ''książki''.Hiob czy Mozesz troche o tych ''książkach'' opowiedzieć?I jak fachowo sie to nazywa?policja bierze to za wiarygodny dokument?


o tym Hiob tez juz nieraz pisal z tego co pamietam, zobacz na WC


Oczywiście, że bierze za wiarygodny dokument, chyba, że udowodni inaczej. 30 lat temu nigdzie nie było tachografów i w Polsce też były tylko karty drogowe. Co prawda w Polsce były to druki ścisłego zarachowania, numerowane, u nas są to ogólnie dostępne książeczki, w ktorych można wyrywać kartki i przepisywać po sto razy, ale praktyczna różnica jest niewielka. Więcej tutaj:

[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
KrzysztofW11




Dołączył: 10 Maj 2007
Posty: 13
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Będzin

PostWysłany: Czw 9:06, 05 Lip 2007    Temat postu:

Hiob Napisałeś Smile z opisu podróży po USA i jednej z fotografii -----
Bilbord z dziesięcioma przykazaniami (5 na tym, pięć było na poprzednim, numeracja „protestancka”)
Jaka to jest numeracja protestancka????? Znasz ją może?????


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
hiob
Administrator



Dołączył: 30 Cze 2005
Posty: 471
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Północna Karolina, USA

PostWysłany: Czw 12:37, 05 Lip 2007    Temat postu:

KrzysztofW11 napisał:
Hiob Napisałeś Smile z opisu podróży po USA i jednej z fotografii -----
Bilbord z dziesięcioma przykazaniami (5 na tym, pięć było na poprzednim, numeracja „protestancka”)
Jaka to jest numeracja protestancka????? Znasz ją może?????


Jasne. Ponieważ w Biblii nie są one ponumerowane i w zasadzie niekoniecznie musi ich być dziesięć, to każdy liczy inaczej. Tradycja mówi, że jest ich dziesięć i tradycyjnie Kościół dzieli je na dwie, również symboliczne grupy: Trzy pierwsze dotyczą Boga, naszego stosunku do Niego (trójka symbolizuję Trójcę świętą), a siedem kolejnych dotyczy naszego stosunku do bliźniego. Siódemka to symbol pełni, doskonałości.

Katechizm Kościoła Katolickiego tak o tym mówi:

2066 Podział i numeracja przykazań ulegały zmianom w ciągu wieków. Niniejszy Katechizm przyjmuje podział przykazań ustalony przez św. Augustyna, tradycyjnie stosowany w Kościele katolickim. Jest to także podział przyjęty przez luterańskie wyznania wiary. Ojcowie greccy dokonali nieco innego podziału, który zachował się w Kościołach prawosławnych i we wspólnotach reformowanych.

2067 Dziesięć przykazań wyraża wymagania miłości Boga i bliźniego. Trzy pierwsze odnoszą się bardziej do miłości Boga, a siedem pozostałych do miłości bliźniego.

Ten drugi podział ma 4+6: Pierwsze przykazanie rozdziela na dwa, a ostatnie dwa łączy ze sobą:

Ja jestem Pan, twój Bóg, który cię wywiódł z ziemi egipskiej, z domu niewoli.

1. Nie będziesz miał cudzych bogów obok Mnie!
2. Nie będziesz czynił żadnej rzeźby ani żadnego obrazu tego, co jest na niebie wysoko, ani tego, co jest na ziemi nisko, ani tego, co jest w wodach pod ziemią! 5 Nie będziesz oddawał im pokłonu i nie będziesz im służył, ponieważ Ja Pan, twój Bóg, jestem Bogiem zazdrosnym, który karze występek ojców na synach do trzeciego i czwartego pokolenia względem tych, którzy Mnie nienawidzą. 6 Okazuję zaś łaskę aż do tysiącznego pokolenia tym, którzy Mnie miłują i przestrzegają moich przykazań.
3. Nie będziesz wzywał imienia Pana, Boga twego, do czczych rzeczy, gdyż Pan nie pozostawi bezkarnie tego, który wzywa Jego imienia do czczych rzeczy.
4. Pamiętaj o dniu szabatu, aby go uświęcić. 9 Sześć dni będziesz pracować i wykonywać wszystkie twe zajęcia. 10 Dzień zaś siódmy jest szabatem ku czci Pana, Boga twego. Nie możesz przeto w dniu tym wykonywać żadnej pracy ani ty sam, ani syn twój, ani twoja córka, ani twój niewolnik, ani twoja niewolnica, ani twoje bydło, ani cudzoziemiec, który mieszka pośród twych bram. 11 W sześciu dniach bowiem uczynił Pan niebo, ziemię, morze oraz wszystko, co jest w nich, w siódmym zaś dniu odpoczął. Dlatego pobłogosławił Pan dzień szabatu i uznał go za święty.
5. Czcij ojca twego i matkę twoją, abyś długo żył na ziemi, którą Pan, Bóg twój, da tobie.
6. Nie będziesz zabijał.
7. Nie będziesz cudzołożył.
8. Nie będziesz kradł.
9. Nie będziesz mówił przeciw bliźniemu twemu kłamstwa jako świadek.
10. Nie będziesz pożądał domu bliźniego twego. Nie będziesz pożądał żony bliźniego twego, ani jego niewolnika, ani jego niewolnicy, ani jego wołu, ani jego osła, ani żadnej rzeczy, która należy do bliźniego twego".


Tradycyjna, uproszczona wersja katolicka:

Ja jestem Pan, twój Bóg, który cię wywiódł z ziemi egipskiej, z domu niewoli.

1. Nie będziesz miał bogów cudzych przede mną.
2. Nie będziesz brał imienia Pana, Boga swego, nadaremnie.
3. Pamiętaj, abyś dzień święty święcił.
4. Czcij ojca swego i matkę swoją.
5. Nie zabijaj.
6. Nie cudzołóż.
7. Nie kradnij.
8. Nie mów fałszywego świadectwa przeciw bliźniemu swemu.
9. Nie pożądaj żony bliźniego swego.
10. Ani żadnej rzeczy, która jego jest.


W Katechizmie są przytoczone obie wersje z Biblii bez numerków, zarówno ta z Księgi Wyjścia 20, 2-17 i z Księgi Powtórzonego Prawa 5, 6-21, jaki i wersja uproszczona z numeracją taką, jak podałem wyżej. To okolice paragrafu 2052.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
KrzysztofW11




Dołączył: 10 Maj 2007
Posty: 13
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Będzin

PostWysłany: Czw 14:02, 05 Lip 2007    Temat postu:

Rozumie Smile
Dziękuje:)


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
lukas113m




Dołączył: 01 Lip 2007
Posty: 9
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Czw 21:01, 05 Lip 2007    Temat postu:

Witaj Hiob mam takie małe pytańko,a właściwie prozbe,czy Mógłbyś założyć temat o kenworcie K100? o ile czas Ci pozwoli.Sam nie założe tego tematu gdyż uważam ze to powinna zrobic osoba która się na tym zna,Wiem ze Jezdziłeś takim kenworthem,więc Mógłbys opisać jak to sie nim jezdziło i jakie miał zalety i wady.Oczywiście rozumiem ze czas nie zawsze jest.To tylko moja taka mała prozba.Pozdrawiam

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
hiob
Administrator



Dołączył: 30 Cze 2005
Posty: 471
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Północna Karolina, USA

PostWysłany: Czw 21:20, 05 Lip 2007    Temat postu:

lukas113m napisał:
Witaj Hiob... Mógłbyś założyć temat o kenworcie K100? ... Mógłbys opisać jak to sie nim jezdziło i jakie miał zalety i wady...


Jak trafię na jakiś egzemplarz zaparkowany, tak, że będę mógł mu zrobić zdjęcia, pewnie zacznę. Mam też stary film i może uda się go przerzucić na DVD i potem na google, to także byłby dobry początek. Ale to chwilkę potrwa. A co do wrażeń, to było to 20 lat temu, jak go kupowałem i prawdę mówiąc niewiele pamiętam Był to "szpanerski" truck i ludzie pytali mnie, czy mogą zobaczyć, jak jest w środku, ale teraz pewnie by mnie rozczarował. 20 lat to jednak przepaść.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
KrzysztofW11




Dołączył: 10 Maj 2007
Posty: 13
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Będzin

PostWysłany: Pią 10:03, 06 Lip 2007    Temat postu:

HIOB:)
Napisałeś--- Ja myślę, że taka przeróbka jest prosta w starszych autach. Wtedy były to zupełnie oddzielne "pudełka", a do tego nie zdziwiłbym się, jakby ta ciężarówka nie miała pneumatycznego zawieszenia kabiny/sleepera. Pewnie wszystko jest po prostu przykręcone do ramy. --
Chodzi mi o tego ( Peterbilta) ze zdjęć
Nie wiem czy dobrze rozumie???
Jak były one oddzielone??? No a jakie miały zawieszenie???? Czy w ogóle miały????
a jak to teraz wygląda??? Z zawieszeniem i mocowaniem???slepera(Nie wiem czy dobrze napisałem:) )
Pozdrawiam


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
saikli




Dołączył: 27 Maj 2007
Posty: 18
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Heidelberg

PostWysłany: Pią 15:18, 06 Lip 2007    Temat postu:

Hej Hiob! Jeszcze raz sorry ze na czacie zagadalem zapomnialem ze polonus to tez Ty:)nie chcialem odwracac Twojej uwagi od pracy!Mam pytanie widze ze jedziesz czteropasmowka i od czasu do czasu jestes wyprzedzany z prawej strony(nie tylko przy wjazdach na autostrade), powiedz czy w USA jest to dozwolone(wyprzedzanie z prawej)?
Aha i jeszcze cos na ile masz ustawiony tempomat bo przez ta kamerke to wydaje sie jak bys niezle zasowal;)
Wogole to teraz super transmisja z tej kamerki bez zacinania ...gratuluje!


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
starex




Dołączył: 01 Cze 2007
Posty: 13
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 3/5
Skąd: PL

PostWysłany: Pią 15:23, 06 Lip 2007    Temat postu:

Hiob,czy w USA popularne są uliczne wyścigi samochodów?Czy często widzisz je na żywo?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
simi




Dołączył: 25 Cze 2007
Posty: 56
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Sob 16:54, 07 Lip 2007    Temat postu:

Hiob mam pytanie a właściwie prośbę Smile, ostatnio oglądałem filmik na którym pokazujesz pracę wskaźników na desce rozdzielczej i nasunął mi się taki pomysł, aby pokazać jak wygląda zmiana biegów bez sprzęgła tylko na zegarach. Czy mógłbyś zrobić taki film na którym widać pracę obrotomierza podczas zmiany biegów na wyższe i podczas redukcji ?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
hiob
Administrator



Dołączył: 30 Cze 2005
Posty: 471
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Północna Karolina, USA

PostWysłany: Nie 3:02, 08 Lip 2007    Temat postu:

KrzysztofW11 napisał:
...
Nie wiem czy dobrze rozumie???
Jak były one oddzielone??? No a jakie miały zawieszenie???? Czy w ogóle miały????
a jak to teraz wygląda??? Z zawieszeniem i mocowaniem???...


Dawniej kabina i sleeper były to osobne części ciężarówki, przykręcone do ramy. Między nimi było małe przejście, izolowane gumową uszczelką. Najpierw to wejście do sypialni było po prostu tylnym oknem w kabinie z wyjętą szybą przez które się trzeba było przecisnąć, potem się powiększyło i sięgnęło podłogi, ale ciągle były to dwa osobne pudełka. Dopiero VolvoWhiteGMC wpadł na pomysł, by robić jedną wielką kabinę ze zintegrowaną sypialnią. Teraz wszyscy już tak robią (poza Peterbiltem 379/386, który ciągle ma osobno kabinę i osobno sleeper, ale ponieważ są one razem skręcone do wspólnej ramy, to praktycznie nie ma tu żadnej różnicy). Taka kabina ma standardowo pneumatyczne zawieszenie w swej tylnej części, pod łóżkami kierowcy. Z przodu i tak siedzenia mają pneumatyczne zawieszenie, więc kabina już go nie musi mieć.



saikli napisał:
... widze ze jedziesz czteropasmowka i od czasu do czasu jestes wyprzedzany z prawej strony(nie tylko przy wjazdach na autostrade), powiedz czy w USA jest to dozwolone(wyprzedzanie z prawej)?
Aha i jeszcze cos na ile masz ustawiony tempomat bo przez ta kamerke to wydaje sie jak bys niezle zasowal;)
Wogole to teraz super transmisja z tej kamerki bez zacinania ...gratuluje!


W zasadzie wszędzie jest dozwolone wyprzedzanie z prawej. Gdy na przykład są trzy pasy w jedną stronę i ciężarówki mogą jechać dwoma prawymi, to znaczy, że legalnie można jechać środkowym pasem, a szybsze ciężarówki mogą wyprzedzać z prawej strony. Jedynie w takich stanach jak na przykład Indiana, gdy na autostradzie są dwa pasy ruchu, ciężarówki muszą jechać prawym, a wyprzedzać z lewej. Jednak jakbym tam wyprzedził prawą stroną ciężarówkę jadącą lewym pasem, to nie ja, ale on by popełnił wykroczenie. Przepis bowiem nie zabrania wyprzedzania z prawej, ale jazdy lewym pasem.

starex napisał:
Hiob,czy w USA popularne są uliczne wyścigi samochodów?Czy często widzisz je na żywo?


Chodzi Ci o wyścigi "dragsterów"? Kto szybciej przejedzie ćwierć mili? Widywałem je czasem koło lotniska Kennedy'ego w Nowym Jorku, ale to było jedyne miejsce, gdzie się z tym spotkałem. Ja sam się goniłem w takich zawodach, jak miałem swojego 400-konnego Mustanga, ale my się spotykaliśmy na torze. Są one na każdym kroku i opłata jest symboliczna, więc nie ma po co ryzykować utraty prawa jazdy i aresztu za ściganie się po ulicach.


simi napisał:
...Czy mógłbyś zrobić taki film na którym widać pracę obrotomierza podczas zmiany biegów na wyższe i podczas redukcji ?


Zrobić się to da. Muszę tylko o tym pamiętać. Wiesz, że ja mam sklerozę do trzeciej potęgi. Twisted Evil Very Happy


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
lukas113m




Dołączył: 01 Lip 2007
Posty: 9
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Nie 17:52, 08 Lip 2007    Temat postu:

Hiob mam małą propozycje.Jak Będziesz kiedyś miał możliwość zrobienia zdjęcia z wewnątrz Kenwortha W900 i Peterbilta 379 to poprosiłbym zdjęcia widoku na droge.Ciekawi mnie jak się widzi z miejsca kierowcy jak się ma taką wielką maske.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
premier




Dołączył: 08 Lip 2007
Posty: 15
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: POLSKA,TYCHY

PostWysłany: Nie 22:46, 08 Lip 2007    Temat postu:

czesc,mam pytanie hiob,jak ty masz na to wszystko czas,bo ja tez jestem kierowca i jezdze po calej europie,obecnie na stalej trasie tychy- liverpol-tychy,i powiem ci ze ledwo znajduje czas na jakies swoje hobby,czy jakies inne sprawy,a napewno wiesz ze w europie czas jest scisle ograniczony w transporcie przez odpowiednie przepisy,tak ze wiec maksymalnie w ciagu dwoch tygodni moge prowadzic ciezarowke 90godz,ty piszesz ze masz i nieraz 68godz jazdy w ciagu tygodnia,reszta to zaladunki i czas na odpoczynek,no wlasnie,ale tego odpoczynku to ci zostaje stosunkowo malo,biorac pod uwage ze trzeba tez troche pospac,ty posiadajac bezprzewodowy internet,chyba sie troche okradasz ze snu,w europie taki rarytas jest jeszcze bardzo drogi,czasami mozna podlaczyc sie do hot spota gdzies przy firmie,a i to ukradnie troche czasu (snu),no i wlasnie stad moje pytanie skad masz czas ne prowadzenie swoich stron internetowych?czy jezdzisz ze tak powiem jakis czas powiedzmy non stop 3-4tygodnie i potem masz tydzien wolnego?statnio w europie jest taki modny system,kierowca spedza w trasie 3-4 tygodnie potem zjezdza do do domu na tydz wolnego,no to wtedy faktycznie mozna zajac sie swoimi drugimi milosciami,bo tak tez mozna nazwac prace kierowcy,choc w europie kierowcy nie sa tak zzyci ze swoimi truckami,wiekszosc pracuje,bo daje to jako takie dobre zarobki w porownaniu z innymi zawodami.pozdrawiam i szerokiej drogi

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
premier




Dołączył: 08 Lip 2007
Posty: 15
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: POLSKA,TYCHY

PostWysłany: Nie 23:16, 08 Lip 2007    Temat postu:

mam jeszcze jedno pytanie,czy normalna zecza jest ze kierowcy czesto wpisuja nieprawde w tych ksiazkach "look bookach" co prowadzicie?bo w sumie mozna pisac co sie chce.u nas sa tachografy,a i tak chyba z polowa kombinuje zeby wiecej kilometrow zrobic,i druga sprawa to kiedy je wypelniacie po zakonczeniu jazdy w danym dniu,czy kiedy sie wam zechce to je wypelniacie,jak to wyglada z prawnego punktu,bo nie chce mi sie wierzyc ze az taka wolna amerykanka tam jest,bo strach by bylo po drogach sie poruszac,czy raczej przewazaja kierowcy o zdrowym rozsadku,i jak mu sie chce spac to staje i spi.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum "Wiara i rozum są jak dwa skrzydła, na których duch ludzki unosi się ku kontemplacji prawdy." JP II. Strona Główna -> HYDE PARK. PYTANIA DO HIOBA I INNE TEMATY Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3 ... 7, 8, 9 ... 22, 23, 24  Następny
Strona 8 z 24

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
gGreen v1.3 // Theme created by Sopel & Programosy
Regulamin